Wednesday 16 March 2016

PENAWAR RESDUNG TRADISIONAL MUJARAB


Adakah gejala / simptom resdung sering menganggu aktiviti seharian anda, keluarga atau kenalan anda yang membuatkan rasa tak selesa.  Kalau ya, cubalah penawar resdung ini hari ini juga. Insya Allah telah bertahun-tahun ramai yang telah berjaya mengatasi masalah resdung ini dengan menggunakan penawar resdung ini.



Tanda-tanda Resdung

1.Hidung sentiasa berair/selsema setiap masa terutama ketika cuaca sejuk dan awal pagi.

2.Gatal-gatal pada hidung,mata dan telinga terutama bila memakan ayam,udang,ketam,ikan masin dan sambal belacan.

3.Bersin bila terkena habuk.

4.Berkahak, banyak jerawat, kurang pendengaran/penglihatan, sakit kepala, kelemumur banyak, rambut gugur, nafas berbau (anda tidak tahu nafas anda berbau dan tidak menyenangkan rakan anda..minta nasihat ikhlas dari mereka), gatal kulit dan keputihan (wanita).


Kesan-kesan Resdung

1.Hilang deria bau

2.Pelupa/daya mengingat lemah

3.Lubang hidung bengkak dan tersumbat

Keadaan ini mengganggu kelancaran kehidupan harian individu tersebut. Jika tidak dibendung, ia akan menyebabkan kerosakan kulit muka, hilang segala deria rasa dan bau, merosakan rongga dan menimbulkan bau yang tidak menyenangkan.


Kesimpulannya, untuk menjalani kehiduan harian dengan sejahtera, ada baik jika anda yang mengalami masalah resdung ini mencuba penawar resdung ini. 
Berikut adalah kelebihan menggunakan penawar ini.



 ___________________________________________________________________


Izinkan saya bercerita perihal bertemu dengan penawar resdung ini serta keberkesanannya.

Isteri saya boleh dikatakan peghidap resdung tegar. Pelbagai usaha rawatan dan ubat telah dicuba ada yang berkesan, ada yang tidak. Yang berkesan pula, kebanyakkannya susah untuk diamalkan dan ada yang mendatangkan ketidakselesaan lain.

Tahap teruk resdung dia adalah sampai kalau ada tengah menggoreng pekasam atau ikan masin di dalam rumah, dia akan elak untuk berada di dalam rumah. Pasti bersin tak putus-putus dan mata serta hidung berair berterusan. Sama juga kesannya kalau makan telur ayam, kulit ayam dan makanan laut yang sudah tidak segar

Pernah 2-3 kali dia mendapatkan rawatan menyedut bendalir yang dah banyak berkumpul di bahagian kepala akibat resdung.  Pedih rasanya untuk kita yang tengok tiub getah dimasukkan melalui lubang hidung dan dijolok ke dalam untuk menyedut keluar bendalir yang terkumpul.  Apatah lagi dia yang sedang menjalani rawatan.

Syukur alhamdulillah, pada perayaan aidilfitri 2015, sepupunya memberi ubat penawar resdung ini untuk dicuba. Senang, makan saja. Tak perlu menahan pedih hidung dan pening kepala seperti rawatan tradisional yang dibuat sebelum ni.  

Sekarang, dia sendiri boleh gorengkan dan makan ikan pekasam atau ikan masin. Pantang dah boleh kurang banyak.  Kalau makan makanan yang biasa kena pantang bagi pengidap resdung, tidaklah dia merana sepanjang hari lagi.






Antara cara memakan herba penawar resdung ini, dikeluarkan dari sarung kapsul dan dicampur terus dengan air lalu diminum.  Ini dikatakan mempercepatkan kesan ubat tersebut.  Ada juga pihak mengatakan elok dielak dari dimakan sarung kapsul tersebut kerana secara amnya dikatakan sarung kapsul ubat tersebut adalah kurang baik untuk buah pinggang. Wallahua'lam, itu pendapat sesetengah pihak. Andai was-was, boleh ikut cara di atas, jika tidak, boleh saja dimakan seperti ubat bersarung kapsul yang lain. 


Antara rempah ratus dan herba yang digunakan
  
  

Jadi jangan berlengah lagi, Dapatkan penawar resdung ini dengan segera. 

Hubungi Rizal di 012-220 7528.





No comments:

Post a Comment